Så här alldeles innan sportlovet...

Nu var det länge sedan jag satt här för att blogga. Efter diverse påtryckningar samt ett litet samvetesbryderi när det gäller bloggen har jag kommit fram till att det kanske är bäst att försöka knåpa ihop ett inlägg. Det svåra är dock, och det har gällt under hela min nu x veckor långa frånvaro, att veta vad jag ska skriva om. Visst att jag skulle kunna skriva om saker från skolan, men det känns som om det bara blir ytterligare ett inlägg av samma vara. Denna inskränkning ställs mot att mina inlägg å andra sidan måste vara skolrelaterade.

Vissa ursäkter finns dock till att jag inte bloggat. Den största av dessa är att jag sedan ett par veckor tillbaka varit lite invalid, då jag opererat min axel. Att blogga med en arm (och dessutom det roliga ämnet morfin i kroppen) hade varit utmaning. Vidare har det varit en del i skolan, inte minst idag då det bjöds på prov matte c samt naturkunskap. För er som är intresserade kan jag ju säga att båda ämnena helst bör undvikas i största möjliga mån.

I vilket fall som helst kommer här en liten summering av vad som hänt de senaste veckorna:

* Egg Egg har, till jubel och allas stora glädje, lyckats klippa sitt tidigare spikraka och midjelånga hår.
* Jag har hunnit upptäcka att jag och svenskalärare Fothuggarn (låt oss säga att hon är en människa som inte bör komma i kontakt med något vassare än en saccosäck) besöker samma sjukgymnastik.
* Tågkaoset har hunnit ställa till det för flera lärare, bland andra Fröken Gnällbälte som inte lyckats masa sig till skolan på flera dagar.
* Ordvitsarn med flera har hunnit göra vansinnesdådet att bada i en isvak i cirka 247 minusgrader.

Jag har säkert glömt en herrans massa saker, men det får ni ha överseende med. Även osten har sina hål, som Ordvitsarn brukar säga.
Och jag lovar att jag inte ska vänta lika länge till nästa inlägg.

Kommentarer
Postat av: Fröken Fothuggare (intressant namn måste jag säga!)

Sjukgymnastik är ju alltid lika kul... eller inte! Vi får hoppas att vi inte behöver gå dit så länge till! Fröken Gnällbälte hoppas vi på att se så snart de skottat upp vägen mellan Kumla och civilisationen!

2010-02-26 @ 17:35:49
Postat av: Bloggarn himself

Sant! Även om det är ett bra sätt att undvika skolan någon timme...

Och ja, haha, det är en bra bit mellan Kumla och världen.

2010-03-01 @ 13:46:18
Postat av: Adnav

Hej!

Såg dig i Västerås förra veckan, kände igen dig från lokaltidningen, du är mig allt en stilig ung karl! Duktig på att skriva är du också. Hörde att du skulle läsa en rad eller två ur din blogg på skolavslutningen i sommar, stämmer det?

Tacksam för svar för i sådana fall kan jag passa på att ta mig dit o kika för mitt barnbarn går på din skola.

Mvh V.Larsson

2010-03-08 @ 21:07:10
Postat av: Iisan

mjau

2010-03-09 @ 13:16:26
Postat av: gnället

Aaah dissa inte Kumla! Det är ju så härligt här att man tar tillfället i akt att hänga kvar lite extra när rälsen strular! Ska ni säga förresten...sitter hemma och vickar på axlar och tår - höga på morfin...

2010-03-10 @ 21:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0