Hackers och det sociala i skolan

Något jag inte visste när jag alldeles nyss började blogga var de otroliga risker som finns med detta. Mitt första inlägg kom ut i måndags, och redan dagen efter hade bloggen hunnit bli hackad!
Detta var på grund av Flasharn och Egg Egg som i ondsint samarbete lade upp dels ett hatbrev av något slag och dels ett stort märke med Djurgårdens IF här på bloggen. Detta säger en hel del om dessa två; Flasharn, den en meter långa klåfingrade människa som luskade reda på mitt lösenord och därefter skrev sitt argsinta inlägg här på bloggen, och Egg Egg, den fotbollsfanatiske, långhårige snorungen som helst av alla böcker i världen väljer att läsa Bridget Jones.

Hursomhelst, detta var bara ett, visserligen välberättigat, sidospår. Det bloggen egentligen ska handla om är ju livet i skolan, så därför bör jag nog nu skriva om det i stället för de intrång jag blivit utsatt för. Så, denna årets första snöiga dag bjöd skolan på lite engelska här och lite matte där, föreläsningar i svenska och engelska och en religionstimme som avslutning. Detta blandades med någon håltimme då och då.
Med andra ord var denna dag en skoldag precis som alla andra, och visst betedde sig alla så som de brukar: Loggbok hade språk när ingen annan hade det, Lillan och Gaphals stämde allt som oftast upp i den skrattkör som får en att fundera över hur länge det är fysiskt möjligt att skratta åt meningslösa skämt, Egg Egg växlade mellan att vara stollig och deprimerad, Flasharn sprang runt och var kortväxt, Spicy tog den tidiga bussen hem och Ordvitsarn... tja, vitsade.

Det är så dagarna i skolan brukar te sig och lektioner och allvar varvas med social ledighet. Den sociala biten är nog en av skolans viktigaste delar, utöver undervisningen. Det är i skolan många finner sina vänner och där får man tid och plats att umgås, tid att lära känna nytt folk.
Om det sedan innebär att man måste lyssna till Egg Eggs tjat om Janne Tauers insatser på vänsterbacken eller Gaphals stundtals skumma frågor, så är nog det ändå ett pris väl värt att betala.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag väntar förfullt på flera inlägg av dig unge och humoristiske man. Det kommer vara förträffligt att läsa denna blogg flera ggr dagligen. Verkligen min favoritblogg just nu. Gör mig icke besviken!

Kram din största beundrare!

2009-11-05 @ 13:33:01
Postat av: Den förträfflige loggboken

Hahahah :) jag kan inte sluta skratta! älskar din blogg du gör ett toppenjobb! :) kram kram

2009-11-05 @ 21:58:15
Postat av: Istanbul

Hahaha du är så rolig ibland...

2009-11-05 @ 22:17:59
Postat av: Anonym

Keep up the good work!

2009-11-05 @ 23:23:14
Postat av: Fortfarande lite besvken.

JANNE TAUER BECKENBAUER!

2009-11-25 @ 21:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0