Ett igentagande av missade inlägg

I bland räcker inte tiden till. Då får man prioritera och beta av de viktigaste sakerna först, och annat får under ett tag stå tillbaka. Den senaste veckan var en sådan då en stor del av tiden, åtminstone under onsdag och torsdag, gick åt till att skriva på en uppgift i engelska. Uppgiften var att skriva en blogg och jämföra olika länders kultur och vanor, och man skulle samtidigt ge sig i kast med att identifiera och skriva om nationella stereotyper. På grund av detta arbete så blev det i förra veckan ett litet uppehåll i bloggandet, vilket uppmärksammats av mina ack så trogna läsare. Speciellt från Egg Eggs håll har det klagats och grymtats om att jag bör blogga igen, och med tanke hans biffiga biceps, som jag berättat om tidigare, så är det nog lika bra att lyda.

I vilket fall som helst kommer här en snabbgenomgång av det ni kan ha missat under min veckolånga bloggfrånvaro:

- Det har kommit fram uppgifter om att Egg Egg den starke har ett mycket passionerat och hittills väl dolt intresse, nämligen kaktusodling. Smaka på det, kaktusodling. Denna mycket roande nyhet kom fram förra söndagen, då Egg Egg besökte mig i min bostad och till sin glädje fann att det i mitt fönster stod en kaktus. Snabb som blixten började han med förundrade fingrar peta på den och låta sig omfamnas av dess, för honom så betydelsefulla, aura. Sällan har jag sett en människa visa en växt så stor omtanke och kärlek. Efter deras känslosamma möte, berättade han för mig om den kaktussamling han hade stående hemma i sitt eget fönster och det dröjde inte länge innan Egg Egg med längtan i blicken sade att han var tvungen att gå hem.

- Nu i helgen lade Ordvitsarn fram ett mycket oroväckande förslag. Det är tydligen så att Ordvitsarn, som troligtvis är svensk mästare i flygplansintresse, utöver att läsa flygplansböcker och bädda sängen med Boening 747 Airbus-täcke också får flyga flygplan! I helgen hade han varit ute på en liten tur och då hade hans flyglärare, vilken tydligen även varit gitarrlärare åt honom, sagt åt Ordvitsarn att det var lugnt om han någon gång ville ta med sig några kompisar upp i luften. Jag har aldrig tidigare varit flygrädd, men när han envisades med att berätta detta för mig, kände jag hur skräcken för flygplan växte sig starkare. Minut efter minut steg rädslan, och den har ännu inte slutat.

- I fredags hände något stort. Loggbok och Gaphals, med tillhörande pojkvän Väggdunkarn (som dock inte går på skolan), besökte för första gången min kära lilla by, kungadömet Ransta. Dessa två, som alltid helt felaktigt vandrat runt i tron att alla som bor mer än en mil från järnvägsstationen i Västerås äter kottar och går runt med höftskynke á la Tarzan, fick uppleva en tillvaro olik alla andra. Enligt dem själva var det: "En så mysig by med vackra öppna landskap och en sällan skådat ren luft, fri från bolmande industrirök. En upplevelse vi sent kommer glömma"

Kort sagt kan det i bland finnas en hel del, egentligen helt ovidkommande saker, att berätta om efter ett tags bloggfrånvaro. Men nu är jag återkommen, och ni som trodde att jag var förlorad för alltid kan återigen sova lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0