Den perfekta skoldagen?

Måndagar. För de flesta är detta något tråkigt som betyder att helgens ledighet är över och vardagens lunk ligger närmast i sikte. Om jag påstod att jag inte hörde till denna grupp människor skulle jag ljuga, men faktum är att måndagar, rent schemamässigt, är min bästa dag i veckan. Den korta skoldagen består av en halvtimmes basgruppssamling klockan 8.30 följt av en timmes samhällslektion med läraren herr Varpa. Därefter är det punkt och slut. En alldeles lagom skoldag, om man frågar mig.

Efter dessa två lektioner var skolan alltså finito och dagen var fortfarande ung. Detta gjorde att jag och Egg Egg, som oftast på måndagar, tog en sväng till gymmet för att bli vältränade och eftertraktade inför beach 2010. Fast sorgligt nog, om man ser till Egg Egg, så får man nog hoppas på att sommaren 2010 regnar bort, och det med rejäla skyfall. Den överkropp som tvingas anstränga sig till sitt yttersta för att klara mjölkpaketsvikt i den av Egg Egg kallade "mördarmaskinen" (shoulder press, för de som undrar), bör nog helst stanna i säkerhet inomhus. Gärna övertäckt med en varm och pösig kofta, och möjligtvis även en stabil vinterjacka.

I vilket fall som helst, så hade Egg Egg stora planer för fortsättningen av dagen. Först var vi tvungna att äta något, och då skolköket redan stängt, fick det i stället bli en, i skepnad av thaimat, svidande dyr lunch. Det var dock efter denna gourmetmiddag som de stora planerna skulle förverkligas. Egg Egg och jag skulle åka till Västerås största och nyaste fotbollsarena, Swedbank Park, för att där enligt Egg Egg himself se "morgondagens stjärnor". Dessa var de unga spelare från division ett norra och division ett södra som ansågs mest talangfulla, och bortsett från bitande kyla samt funderingar varför inte jag och Egg Egg fick vara med på planen, så var matchen var ganska bra och trevlig. Höjdpunkten utspelades sig dock i halvtidspausen, då Egg Egg och jag fick se det legendariska kommentatorparet Chris Härenstam och Thomas Wernerson stå och analysera spelet.

Kort sagt borde alla skoldagar pågå i cirka två timmar och därefter bjuda på skämt, som i form av Egg Eggs gymmande, samt fotbollsupplevelser! 


Kommentarer
Postat av: Hugo

Haha nu var du inte snäll mot pappa :(

2009-11-10 @ 18:16:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0