Teknikens under

Dagens moderna värld är överbelamrad av teknik och tekniska maskiner. Samhället vilar och förlitar sig på tekniken, och den är central både på ett större övergripande plan samt på ett mindre, individuellt sådant. Tekniken har gett oss mycket användbart och den har på många sätt påskyndat en materiell framfart och utveckling i vår del av världen.
I dag ville den dock inte alltid som jag ville.

I förmiddags var jag, som den goda och studiemotiverade elev jag är (Gnällbälte, hoppas du läser detta), på en så kallad workshop. En workshop är en frivillig tid för eleverna på skolan och de kan spendera denna hur de vill. Lärarna finns tillgängliga och tanken är att eleven ska kunna jobba med det man vill, och enkelt kunna nå den hjälp man söker. Hur som helst så var jag på geografilärare Pandamannens workshop för att plocka på mig några artiklar inför ett seminarium. Artiklarna hade Pandamannen bara originalexemplar av, som eleven själv skulle kopiera av och sedan lämna tillbaka. Det var i detta sammanhang teknikmotgång numero ett slog mot mig. Jag gick till skrivaren, och fann mig stå inför ett mycket stort problem. En av artiklarna var utskriven i A3-format, vilket förbryllade ett tekniskt misslyckande som mig. När jag stått och funderat ett tag och kopierat mina papper (det blev för övrigt A4-format på A3-artikeln, inte helt lyckat) kom Lillan, som på uppdrag av Pandamannen blivit ditskickad för att hjälpa mig. När vi kom tillbaka till Pandamannen hånlog han ett ondskefullt leende och frågade lite löst om hur det stod till med min tekniska förmåga. Svävande svarade jag att jag föredrog böcker.

Men tekniken var inte färdig med mig än. När jag senare på eftermiddagen kom hem, inställd och i behov av att plugga samhällskunskap och religion spelade tekniken mig återigen ett spratt. Det är nämligen så att vi elever sparar alla våra arbeten på en av skolans servrar, som vi sedan har åtkomst till både hemifrån och från skolan, och när jag nu med samhällslängtande fingrar skulle logga in på min användare strejkade tydligen skolans system. Goodbye goodnight, välbehövda välplanerade pluggkväll. Tekniken gav mig genom detta en rejäl plugghelg att se fram emot.

Ett ljus i mörkret är dock den innebandy vi i morgon har på idrotten, och ni som läst om mina insatser på fotbollsplanen, kan nog anta att det med största sannolikhet kommer bli ytterligare en framgång!


Kommentarer
Postat av: Janne T

Tjena Widar!

Försök hålla dig på benen hela idrottslektionen imorgon så är det ju ett stort framsteg för din del :) Jag ska nog ta ett litet snack med lärarna så att vi slipper stafetter för din skull.

2009-12-10 @ 23:04:52
Postat av: Hemlig beundrare hihihiih <3333333333

Assåh hihihihi guuuuuuuuuud vad soeeeet du var idag på avslutningen min alldeles egna lilla bloggtomte hihihihi <33333333 ville bara tala om för dig att du var otroligt gullig i din rutiga skjorta & fortsätt att skriva din bloggis så bra som du gjort hittils hihhiihhihi , du är jätteduktig! min idol, vill också va som du! ^^, xP fniss

/hemlig beundrare <33333333333

2009-12-18 @ 14:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0