Jullov!

Så skönt. Efter några veckor utan fritid är lovet äntligen här, högst välkommet. Den sista veckan innan lovet hann jag inte med att skriva några inlägg här eftersom uppsatser och redovisningar kallade på min fulla uppmärksamhet, och jag ber om ursäkt till er som av saknad gråtit er till sömns.

I fredags var det hursomhelst julavslutning på skolan, och alla uppgifter (utom Loggboks och Gaphals) var inlämnade och klara. Avslutningsceremonin bestod i att alla elever samlades, och sång, dans och tal visades upp. Lärarna sjöng, eller vad man ska kalla det hela, och deras nödrim och musikaliska handikapp slaktade för all framtid den annars barndomskära tipptapp-låten. Herr Varpa användes, av någon anledning, genomgående under julspexet som rolig konferencier, och gotländska rauk-skämt slungades mot alla oss oskyldiga i publik. (Som samhällselev till denna herr Varpa, undrar jag blygsamt om inte hans skämt kan klassas som tortyr och därmed strida mot de mänskliga rättigheterna).

Höjdpunkten dröjde dock en liten stund in i programmet, tills Boss gjorde sig redo för högläsning. I handen hade hon en gammal bok och jag gjorde mig beredd att lyssna till ett julevangelium eller en juldikt. Hon började läsa: "Under tiden jag, Spicy och Gaphals...". Förvåningen slog mig - det var ju ett av mina inlägg hon läste. Det var en liten, om än rolig, överraskning och när hon läst färdigt kallades jag fram till henne för att ta emot ett litet tack för bloggandet. Jag applåderades, och tänkte först brista ut i en lyckodans men kom snabbt fram till att det bästa nog var att låta alla slippa en sådan syn.

Efter denna stora samling, delades årskurserna upp och vi tvåor fick dela in oss i lag och tävla i olika lekar. Tyvärr slutade lagindelningen med att jag var i samma lag som Egg Egg, Spicy och Ordvitsarn och med sådana lagkamrater var det ingen större skräll att vårt lag samlade ihop näst minst poäng. Konstigt nog, lyckades dock Gaphals, Lillan, Loggbok och Flasharn kamma hem fler.

Efter allt detta var det officiella julfirandet slut, och folk vände hemåt för att lämna skolan oberörd under ett par veckor framöver. Vårt gäng stannade kvar ytterligare en stund för att byta julklappar med varandra, och Loggbok briljerade med sina högst påkostade inslagningar. Detta fick dock avsluta höstterminen -09, och när vi återvänder efter lovet är det ett nytt årtionde med delvis nya kurser samt dagar som bara blir ljusare och ljusare.
Men tills dess: God jul!


PS. Vi får se om jag bloggar något under lovet, jag har inte bestämt mig. Om det rycker i bloggtarmen kanske det bjuds på något inlägg, men jag lovar inget. DS

Kommentarer
Postat av: gaphals

du måste skriva fler inlägg under lovet!! det är liksom höjdpunkten i mitt liv! om inte, så kan du ge dig på att jag kommer skratta och skrika, om möjligt, ännu högre nästa år! jag är ju som sagt en högljudd jävel :P

2009-12-21 @ 14:16:47
Postat av: hjördis b-lund

hahahahaha gaphals...:D Men jag håller med om att en update inte vore helt fel!

2009-12-21 @ 22:50:41
Postat av: Bloggarn himself

Gaphals: Jag är en stjärna, jag skriver när jag vill.



Hjörddan: tack för kaffet på brynolf <3

2009-12-21 @ 22:54:42
Postat av: DIF

G O D J U L !

Vi i DIF önskar dig en riktigt god jul & är tacksamma för ditt stöd du ger oss från läktarn match efter match, TACK!

/ Pa Dembo

PS. Skulle hälsa från min gamla lagkamrat(din största idol) Jan Tauer, han hälsar: Fröhliche Weihnachten. DS

2009-12-24 @ 23:16:29
Postat av: Gnällis

snopet inser jag att du inte kommenterar din läggmatch i sånglekarna?! eller är du verkligen så dålig???

2009-12-27 @ 23:21:37
Postat av: Anonym

Haha där slog du allt huvudet på spiken gnällis!

2009-12-28 @ 18:52:49
Postat av: Boss

Det kanske inte framgick att gåvan var en slags byteshandel mot goda ord här i bloggen om den eminenta skolchefen. Fö ser jag fram emot att se denna lyckodans på sommaravslutningen då du ju faktiskt LOVADE, inför hela skolan så ca 250 vittnen finns, att läsa upp ett stycke ur bloggen alldeles allena. Blir intressant och modernt med högläsning i kombination med dans. Fräsigt!

2009-12-30 @ 19:40:11
Postat av: Bloggarn himself

Gnällis: mitt musikaliska kunnande, till skillnad från ditt, sträcker sig vida längre än till en gammal gubbstrutt(Cohen)och en halvtaskig musikal (JSC). Enda anledningen till att jag inte sjöng var att jag var lite småkrasslig i halsen.



Boss: Jag kan ha tagit mig vatten över huvudet...

2010-01-06 @ 15:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0